Και τα ξένα σώματα θα αποβληθούν

Κυπριακά κλεμμένα αρχαία στο Λούβρο : Για οι Τούρτζιοι ήταν να τα πιάσουν για οι Γάλλοι …

Δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος, ένα κόμμα, ένα ΜΜΕ, μία ΜΚΟ, ένας δημοσιογράφος, ένας αθλητικογράφος, ένας σκιτσογράφος, ένας παπάς, ένας δάσκαλος, ένας “διανοούμενος”, ένας “ακαδημαϊκός”, ένας αρχαιολόγος, ένας “επιστήμονας”, ένας “καλλιτέχνης”, ένας μουχτάρης, ένας δήμαρχος, με ένα τουίτ, ένα φατσοσχόλιο, με ένα “πόστ” να σχολιάσει την κατάντια μιας χώρας που ο Πρόεδρος της ξεναγείται στα δωμάτια με τις κλεμμένες αρχαιότητες της στο Λούβρο από τους ίδιους τους Κλέφτες και οικειοποιητές τους.

Αυτός ο Πρόεδρος να θαυμάζει τα κλεμμένα κυπριακά αρχαία μαζί με την παρεούλα του και μετά να γλύφει δημόσια τους Κλέφτες στο τουίτερ: “η πολιτιστική μας κληρονομιά εκτίθεται σε εκατομμύρια κόσμου“!

Η κυνικότητα, η αμορφωσιά, η κουτοπονηριά (και η, χαρακτηριστική πια, άγνοια της ελληνικής γλώσσας και βασικών κανόνων σύνταξης από εθνικόφρονες και τις σκυλο-νταντάδες τους) εκτίθενται επίσης.

Δεν πιστεύω να έχει ξαναγίνει τέτοια κατεδάφιση Θεσμών από τον πρώτο άρχοντα και φύλακα των Θεσμών (αστικό slang για αρχι-μαριονέττα) από την εποχή Κληρίδη.

εξυπνοβλακίες κατευθείαν από τα μαγειρεία του Βρετανικού Μουσείου – και είπα ψέματα: υπάρχουν τουλάχιστον (!) 12 (!) κριτικά σχόλια κάτω από αυτή τη τσιόφτα αλλά και 115 αγαπουλιές (♡) δηλαδή περίπου 12 x 10 πήχες γλώσσας από υποψήφιους Αζάδες, “ακαδημαϊκούς”, μικροφωνάκηδες και λοιπούς χειροκροτητές

Ένας πολύ μικρός, μικρός Πρόεδρος που όχι μόνο δέχεται επίσημα να πάει να δει τα κλεμμένα Κυπριακά αρχαία στο Λούβρο, με την ιδιότητα του Προέδρου της Δημοκρατίας δηλαδή, αλλά και να ξεναγηθεί από τους Κλέφτες των και να “ποθαμμάζεται” ως Τουρίστας μπροστά στον κλεμμένο αρχαίο πολιτισμό της χώρας που εκπροσωπεί. Το δε σχόλιο του, αντάξιο ενός εξυπνόβλακα μουχταρο-φύλαρχου, είναι κατευθείαν copy-paste από το εγχειρίδιο των αρχαιοκάπηλων του Βρετανικού Μουσείου – θα του έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα μάλλον. Πάντα δεν έλεγαν αυτοί ότι “τα μάρμαρα του Παρθενώνα στο Λονδίνο εκτίθενται σε εκατομμύρια κόσμο ενώ στην Αθήνα πόσοι θα τα δουν“; Να που τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται.

Πριν 4,500 χρόνια κάπου στην Κύπρο (Έγκωμη, Αμμόχωστος) και τώρα εις Παρισίους. Μα αλήθεια τώρα δεν πρόκειται για Παριζιάνο με κομψή κόμμωση που απολαμβάνει την σιαμπάνια του σε ανοικτό ποτήρι coupe αραγμένος σε ένα από τα βουλεβάρδα της πόλης του Φωτός;

Ιδιαίτερα μαθήματα θα του έκανε φαίνεται και ο Γλαύκος Κληρίδης που ήταν πιο προχωρημένος στην κατεδάφιση του κυπριακού κράτους. Ο Κληρίδης λοιπόν ως Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας επισκέφτηκε το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης το 2000 και εγκαινίασε – παρακαλώ! – τις νέες αίθουσες με τα κυπριακά αρχαία που έκλεψε ο Cesnola (*). Η ποδκιαντραποσύνη (αδιαντροπιά) του Κληρίδη ήταν κάτι τις μεγαλύτερη και εκτός από το “η έκθεση κυπριακών αρχαίων σε τέτοια διάσημα ιδρύματα βάζει την Κύπρο στο χάρτη του Πολιτισμού” που πρώτος αυτός είπε, προχώρησε, μετά τα εγκαίνια, να πει το αμίμητο ότι δεν μας πειράζει να υπάρχουν και στο εξωτερικό αφού στην Κύπρο έχουμε πολλά αρχαία. Ναι αλλά τα περισσότερα είναι σπασμένα θα του έλεγα εγώ. “Την Κύπρο ουκ ελάττω παραδώσω”, συχνά έλεγε πομποδώς, “αλλά τα αρχαία της ας πάνε στο διάολο” συμπληρώνω εγώ.

Αυτού του ανθρώπου το όνομα έδωσαν τιμής ττένεκεν στο αεροδρόμιο Λάρνακας.

τιμής ττένεκκεν

Ο άλλος τώρα, αν δεν ήταν τόσο μικρός, τόσο ακαλλιέργητος, μορφωμένος μόνο στους νόμους για τα αλισβερίσια και τις τράμπες, τις υπεράκτιες εταιρείες, τα ξεπλύματα και τις ειδικές φορολογικές εξυπηρετήσεις στο Κεφάλαιο, θα μπορούσε διακριτικά να αρνηθεί να πάει στο Λούβρο, να βρεί μια δικαιολογία. Κάτι. Ας πήγαινε ιδιωτικά, όταν δεν θα ήταν Πρόεδρος. Αν ήθελε να γεμίσει το πρόγραμμα του ας πήγαινε στο Μούλεν Ρουζ, ας πήγαινε σε μια φάρμα που εκτρέφουν καραόλους.

Όμως πήγε στο Λούβρο. Μα όχι στην Μόνα Λίζα αλλά καρφωτός στις Κυπριακές αρχαιότητες. Μήπως χιλιάδων χρόνων κλεμμένα αγαλματούδκια, πιθαρούδκια και κουρουκλισμένες κοκόνες ήταν αυτά που προσέλκυσαν τον άνθρωπο τον απαίδευτο και εντελώς αναίσθητο στην Πολιτιστική Κληρονομιά της χώρας του;

Μμμμ όχι. Μάλλον για να ξεπλύνει τα κλεμμένα του Λούβρου πήγε εκεί.

Όπως και ο Κληρίδης που ξέπλυνε τα κλεμμένα στο Μουσείο της Νέας Υόρκης με εγκαίνια προηγουμένως. Εξάλλου το Ξέπλυμα είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει το κυπριακό παρακλάδι της ανθρώπινης φυλής μετά από 11,000 χρόνια βιολογικής και πολιτισμικής περιπλάνησης στο Νησί. Άλλωστε αυτό αντανακλάται και στο ΑΕΠ μας.

Ίσως πάλι ο άνθρωπος να βλέπει την κλοπή των αρχαίων της Κύπρου από το Cesnola ως μια μορφή Ιδιωτικοποίησης ή και Κουρέματος. Τι Αρχή Ηλεκτρισμού, τι Αρχή Τηλεπικοινωνιών, τι Λιμάνι Λεμεσού, τι Κυβερνητικές Κατοικίες στο Τρόοδος, τι το κρατικό Λαχείο και ένα εκατομμύριο το μήνα στον ΟΠΑΠ, τι κρατικά φιλέτα για ιδιωτικές επενδύσεις. Ε τι και τα παλιο-κουζούδκια που έκλεψε ο Cesnola.

Mitch Griffiths : Ενέργεια, ας μιλήσουμε για Ενέργεια (και ψώνια).

Από την άλλη, τέτοιοι άνθρωποι πρέπει να κάνουν και το show τους σε κάθε λόγο που βγάζουν. Είναι η δουλειά τους. Έτσι λένε ότι αρχαιοκάπηλοι στα κατεχόμενα, με την ανοχή της Τουρκίας, κλέβουν αρχαία, πώς τσιμεντώνουν τάφους για να κτίσουν ξενοδοχεία, πως η Πολιτιστική Κληρονομιά της Κύπρου χάνεται. Πολύ σωστά. Αλλά έχει σημασία πώς χάνεται αυτή η κληρονομιά για να την καταδικάσουμε; Δηλαδή αν είναι από τους Τούρκους στα κατεχόμενα την καταδικάζουμε. Αν είναι όμως από τις Αρχιεπισκοπικές μπουλντόζες για να κτιστούν ξενοδοχεία στην Πάφο, πάνω στα αρχαία κτίσματα τότε υπερασπιζόμαστε το Σύνταγμα !! Αλήθεια, αυτό το είπε ένα υπουργάκι !! Το Σύνταγμα που (το έβαλαν να) λέει ότι η Εκκλησία έχει βέτο (από που ως πού;) στην οριοθέτηση αρχαιολογικού χώρου στην περιουσία της; Και αν είναι από τις κλεψιές του Luigi Cesnola επί Τουρκοκρατίας ή τις άλλες κλεψιές αργότερα, στην Αγγλοκρατία; Ε τότε χαριεντιζόμαστε στα Μητροπολιτικά Μουσεία και στα Λούβρα, κάνουμε εγκαίνια στις αίθουσες που τα φιλοξενούν τα έχουν φυλακισμένα, και στο τέλος δημοσιεύουμε και την τσιόφτα μας στο τουίτερ.

Άσχετο αλλά στο Kawaii monster cafe θα φας τούρτα κιτσαρία

Ένας α-μόρφωτος. Τελικά.

Ο οποίος λάνσαρε τον εαυτό του ως Ηγέτη.

Και τον πίστεψαν αυτοί που τον ψήφισαν. Μα τον πίστεψαν και αυτοί που δεν τον ψήφισαν. Για αυτό τον λόγο δεν υπήρξε καμία αντίδραση πλην των “γραφικών”.

ψηφοφόροι

Για αυτό και τα ραδιόφωνα εκείνη την ημέρα σε κάθε δελτίο ειδήσεων μετέδιδαν, ώρα-την-ώρα, την είδηση, σαν αληθινά φερέφωνα που είναι, αχάπαροι, χωρίς να καταλαβαίνουν – αμόρφωτοι γαρ – τι είχε συμβεί, τι είχε πει ο άνθρωπος. Άρα είτε από αντροπή ή για να του γλυτώσουν το κάζο, να θάψουν την πομπή ως είθισται και ως εθιστήκαμε. Μα δεν έγινε αυτό. Ατού ο Γαβρίλης από το πρωί μέχρι το βράδυ: “Ο Πρόεδρος ξεναγήθηκε στο χώρο που εκτίθεται η κυπριακή συλλογή” … είμαστε ευγνώμονες που μας τα έκλεψαν και τα εκθέτουν στο Λούβρο τους …

Μα ούτε καν κάζο έγινε …

Ένα δημοσιογραφικό Παπαγαλάκι σε Κανάλι της Λεμεσού απάντησε σε μήνυμα που του έστειλα για να σχολιάσει αυτό που έγινε. “Ε μα δεν μπορούμε να ανοίγουμε μέτωπα με τους Γάλλους που μας βοηθούν στην Ενέργεια και θα μας κτίσουν βάση στρατιωτική …“. Αυτή ήταν η απάντηση του.

Αλλά και οι άλλοι; Αυτοί που κατέχουν Περγαμηνές και όχι τα δημοσιογραφικά Παπαγαλάκια και λοιποί με ένα απολυτήριο Γυμνασίου του “14”; “Ακαδημαϊκοί” που λέμε, όχι αστεία. Έδωσαν και αυτοί εξετάσεις στην αμορφωσιά και πέρασαν με άριστα.

Πριν λίγες μέρες (μετά την επίσκεψη στο Λούβρο) τους έκαναν και “Ακαδημία Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών”, που θα είναι το “ανώτατο πνευματικό ίδρυμα της Κύπρου στις επιστήμες, στα γράμματα και στις τέχνες και η εστία διακεκριμένων επιστημόνων, λογίων και καλλιτεχνών“. Παρένθεση: με τέτοιο στόμφο σίγουρα η Ακαδημία Πορδών είναι στα σκαριά. Από την Ιδρυτική Επιτροπή ξεχωρίζω ένα όνομα (από τα τέσσερα): Δρ Βάσος Καραγιώργης. Αρχαιολόγος και Διευθυντής Αρχαιοτήτων στην Κύπρο (1963-89). Θα πρέπει να είναι ευαίσθητος σε αυτά τα θέματα. Τον πληρώναμε τόσα χρόνια για να είναι. Αυτή ήταν η δουλειά του: Διευθυντής Αρχαιοτήτων! Αυτό δείχνει και η μελέτη του με τίτλο Συλλογές κυπριακών αρχαιοτήτων σε μουσεία του εξωτερικού. Περιέχει πολλές πληροφορίες για την κλεμμένη πολιτισμική κληρονομιά της Κύπρου και που έχει καταλήξει στο εξωτερικό.

Λοιπόν, τρεις μέρες μετά την ξενάγηση της προεδρικής παρεούλας στο Λούβρο ο Βάσος Καραγιώργης εμφανίστηκε στην τηλεόραση για να ευχαριστήσει για την τιμή που του έκαναν. Που τον έβαλαν στην Ιδρυτική Επιτροπή αυτής της Ακαδημίας. Αλλά κουβέντα δεν είπε για την κατάρα της Κυπριακής Αρχαιολογίας: τις κλεψιές, τις μπουλντόζες, τους αμόρφωτους Παπάδες, Εργολάβους, Ιδιωτικούς Συλλέκτες (όπως Λυσσαρίδης, Λεβέντης κ.α.) και Κράτος που νομιμοποιούν τις κλεψιές του Cesnola, την οικειοποίηση κλεμμένων αρχαίων από Μουσεία του εξωτερικού, τις καταπατήσεις αρχαιολογικών χώρων και τα τσιμεντώματα τους στην Κύπρο, όταν τους συμφέρει. Που ένα μουσείο δεν έχουν κτίσει ακόμα για τα ευρήματα που είναι μέσα στις αποθήκες, μέσα στες κάσιες! Ούτε μια λέξη λοιπόν. Ένας Διδάκτωρ χωρίς το θάρρος της γνώμης του για το αντικείμενο του. Που έχασε την λαλιά του και την Ευαισθησία του. Αν την είχε ποτέ.

Κύπριοι αποβλημένοι. Γυρεύουν λιμάνι εδώ και 4,500 χρόνια. Τώρα στο Λούβρο.

Τα πράγματα δεν μου φαίνονται καλά.

Ο Καραγιώργης μαζί με τον άλλο “ακαδημαϊκό”, τον “νομπελίστα” μας (στα Οικονομικά) τον Πισσαρίδη, που είναι και αυτός μέλος της Ιδρυτικής Επιτροπής μαζί με δύο ακόμα, θα επιτροπεύουν την Ακαδημία Επιστημών της Κύπρου. Θα επιλέξουν και θα ενθρονίσουν νέα μέλη που από τώρα και στο διηνεκές θα είναι η απόλυτη αρχή Πολιτισμού, Επιστήμης και Τέχνης στο Νησί. Η “γνώμη” τους – ό,τι τους πουν’ να λένε τέλος πάντων – θα “μετρά”. Το Κεφάλαιο θα τους καλεί να ευλογήσουν ένα Μνημόνιο (ρωτήστε τον “Νομπελίστα” μας, ξέρει καλά αυτή τη δουλειά), ένα Κούρεμα, μια Ιδιωτικοποίηση, ένα πετσόκομμα μισθών και κοινωνικών παροχών, μια “αναδιάρθρωση”, μια Παιδεία σαν τα μούτρα τους και τα μυαλά τους, μια Υγεία άρρωστη και μισο-πεχαμμένη. Τα Κανάλια θα τους φιλοξενούν νυχθημερόν για να μας λένε πόσο πίσω είμαστε στην ανταγωνιστικότητα. Θα συμμετέχουν σε επιτροπές “Σοφών”. Ενίοτε και με ευρωπαίους συναδέλφους για να πάρουν τεχνογνωσία και καλές πρακτικές. Πως πηδάνε και στα ξένα τον κόσμο. Γενικά θα δουλεύουν για την υπεροχή του Καπιταλισμού και την διείσδυση του σε κάθε έκφανση της ζωής των Κυπρίων και όσων άλλων ζουν σε αυτό το Νησί.

Θα τον φάμε με το κουταλάκι.

Και τα ξένα σώματα θα αποβληθούν.

ΑΧΠ

———-

Το Μουσείο του Λούβρου επισκέφτηκε σήμερα το πρωί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, ο οποίος πραγματοποιεί επίσκεψη εργασίας στο Παρίσι.

Συνοδευόμενος από τη σύζυγο του Άντρη Αναστασιάδη και τα μέλη της κυπριακής αντιπροσωπείας, ξεναγήθηκε στο χώρο που εκτίθεται η κυπριακή συλλογή, στην οποία εκτίθενται αντικείμενα, μεταξύ άλλων, της νεολιθικής εποχής και της εποχής του χαλκού.

Εκτίθεται, επίσης, το γιγαντιαίο πιθάρι (*) της Αμαθούντας το οποίο χρονολογείται γύρω στον 6ο αιώνα π.Χ. και είναι φτιαγμένο από ασβεστόλιθο. Το πιθάρι θεωρείται από αρχαιολόγους ως μοναδικό στον κόσμο λόγω του τρόπου κατασκευής και του μεγέθους του;.

Νωρίτερα σήμερα, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης έδωσε συνέντευξη στη γαλλική εφημερίδα Le Figaro, με κύριο θέμα την Ενέργεια και η οποία θα δημοσιευθεί στην αυριανή έκδοση της εφημερίδας.

Σε ανάρτηση του στο Twitter, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, έγραψε «το γιγαντιαίο πιθάρι της Αμαθούντας του 6ου αιώνα πχ στο μουσείο του Λούβρου. Η πολιτιστική μας κληρονομιά εκτίθεται σε εκατομμύρια κόσμου».

(06 Νοεμβρίου 2017)

Το τεράστιο πιθάρι της Αμαθούντας, Λεμεσός (6ος αιώνας π.χ.). Τώρα στο Λούβρο.

  • Το πιθάρι της Αμαθούντας μεταφέρθηκε στο Λούβρο το 1865, επί Τουρκοκρατίας. Όχι από τον Cesnola αλλά από ένα γάλλο αρχιτέκτονα.

  • Κυπριακές αρχαιότητες συνέχισαν να μεταφέρονται στο Λούβρο (και σε άλλα ευρωπαϊκά μουσεία αλλά και στις ΗΠΑ) μέχρι την ανεξαρτησία της Κύπρου.

  • Luigi Cesnola : ότι ήταν ο Elgin για την Ελλάδα ήταν και ο Cesnola για την Κύπρο. Με την διαφορά ότι ο δεύτερος ήταν παραγωγικός αλλά όχι συστηματικός. Κατάφερε να αφαιρέσει από την Κύπρο (κτήμα των Οθωμανών τότε) χιλιάδες αρχαία αντικείμενα που έσκαβε από’δω και από΄κει (ή του τα έφερναν) όταν ήταν πρόξενος των ΗΠΑ στην Κύπρο (1865–1877). Ένα μεγάλο μέρος (5,000 κομμάτια;) τους κατέληξε στον βυθό της θάλασσας μετά από ναυάγιο. Τα υπόλοιπα (30,000;) τα πήρε στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης και τα αντάλλαξε με ισόβια διευθυντική θέση. Λέγεται ότι το Μουσείο αυτό έγινε μόνο και μόνο για να στεγάσει την λεία του Cesnola. Ενώ κάποια άλλα αντικείμενα πούλησε σε άλλα μουσεία, όπως του Λούβρου.

    O Luigi Cesnola ξεκουράζεται

  • Μουχτάρης = Κοινοτάρχης, Αζάς = Κοινοτικός σύμβουλος. Και οι δύο λέξεις έχουν τουρκική προέλευση και χρησιμοποιούνται πάρα πολύ στην Κύπρο.

  • όπως τότε που βγήκε μεθυσμένος από το σπίτι του άγγλου πρωθυπουργού να κάνει δηλώσεις.

Advertisements

About ΑΧΠ

\|/ Endika Mesa (islaind at yahoo.co.uk) ex livantes \|/
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s