Το γραπτό των Μαθηματικών και η μέθοδος κουτουρού

Αντιγράφω από το γραπτό των Μαθηματικών Προσανατολισμού στις Πανελλαδικές εξετάσεις 17/06/2020:


A3. Θεωρήστε τον παρακάτω ισχυρισμό:
«Για κάθε συνάρτηση f, ορισμένη, παραγωγίσιμη και γνησίως αύξουσα στο R, ισχύει f'(x) > 0 ».

α) Να χαρακτηρίσετε τον ισχυρισμό, γράφοντας στο τετράδιό σας το
γράμμα Α, αν είναι αληθής, ή το γράμμα Ψ, αν είναι ψευδής.
(μονάδα 1)

β) Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας στο ερώτημα α).
(μονάδες 3)
Μονάδες 4

Η απορία μου είναι γιατί σπάζει το ζητούμενο της άσκησης σε 2 μέρη; Αφού το ζουμί βρίσκεται στο (β), ποιος ο λόγος ύπαρξης του (α); Το οποίον (α) μπορεί να απαντηθεί με την μέθοδο των τριών ΟΥ: κουτουρού ή götürü, όπως τώρα μαθαίνω από το βικιλεξικό, δηλαδή στην τύχη.

Και μάλιστα με την καθόλου ευκαταφρόνητη πιθανότητα επιτυχίας 50-50! Βασικά αν ο μαθητής ή μαθήτρια πηγαίναν στο καζίνο σήμερα παρά στις εξετάσεις τους θα είχαν λιγότερες πιθανότητες να κερδίσουν ένα ευρώ στην ρουλέτα παρά ένα βαθμό στις Πανελλαδικές αφού στην ρουλέτα η μεγαλύτερη πιθανότητα να κερδίσεις είναι 0.972 στις 2 ενώ στις Πανελλαδικές 1 στις 2!

Οι εξεταζόμενοι που δεν γνωρίζουν την απάντηση θα απαντήσουν τυχαία στο (α), τι χάνουν; Οι περισσότερο θρασείς και θρασείες ίσως αποπειραθούν να απαντήσουν και το (β). Εκεί πιθανόν να αποκαλυφθεί η άγνοια τους αλλά ο εξεταστής δεν θα μπορεί να τους αφαιρέσει τον βαθμό που τυχαία μάλλον πήραν από το (α). Γιατί δεν θα είναι σίγουρος αν ο μαθητής απάντησε τυχαία το (α) και τα έκανε θάλασσα στο (β) ή απάντησε εν γνώση του το (α) αλλά απέτυχε να το αιτιολογήσει στο (β).

Μια λύση θα ήταν να αυξηθούν οι επιλογές στο (α). Αν υπάρχουν 5 τότε η πιθανότητα τυχαίας και σωστής απάντησης είναι μόνο μία στις 5 και όχι μία στις 2 όπως είναι τώρα.

Ποιος λαμπρός παιδαγωγός, επιστήμων σκέφτεται και καθιερώνει τέτοια πράγματα; Με αυτό το σύστημα κάθισε και πέρασε τις εξετάσεις του;

Είχαμε που είχαμε Καζινο-καπιταλισμό τώρα έχουμε και Καζινο-πανελλαδικές.

ΑΧΠ

—–

About ΑΧΠ

\|/ Endika Mesa (islaind at yahoo.co.uk) ex livantes \|/
This entry was posted in τα Παιδιά, Ελληνικά, Χιούμορ / Σάτιρα and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment